2010-04-30

Konsten att knyta en scarf


Den senaste tiden har jag fått många förfrågningar på hur man knyter en scarf. Jag kan hålla med att det finns många som kör en och samma knut år ut och år in oavsett stil på övrig klädsel. Att lyckas med knytningen är en konst och visst kräver det lite teknik men när man väl bemästrar det hela så får man också sin belöning.

Det är ingen hemlighet att vackra sidenscarves är min passion och jag har redan samlat på mig en hel del genom årens lopp. Här hemma vet barnen mycket väl vilka som är förbjudet område och vilka som man får låna. Även om en del sällan kommer ur sina boxar så kan jag ibland ta fram dem och beundra dessa vackra mönster.

Jag frågar mig själv om det vore en rolig aktivitet att lära ut ett antal knutar? Skulle det vara av intresse om jag kom hem på tjejträffen eller damlunchen och visade på olika sätt att bära korta, långa eller fyrkantiga sjalar och scarves? Kommentera eller skicka ett mail om du är intresserad. Här har jag spanat in en nätbutik med sjalar för den intresseradeoch du hittar den på snyggasjalar.se.

Trevlig Valborg!

5 kommentarer:

  1. Hej! Jag tycker också mycket om scarves. :) Jag hittade denna sida på nätet luxury-scarves.com som säljer Hermes scarves! Vet du vad en ny (silk-twilly) Hermes scarves kostar?
    /K

    PS tack för en bra blogg

    SvaraRadera
  2. Hej K!
    Vilken bra sida som du hade hittat. Jag har kollat runt bland alla vackra scarves idag (tog lite tid före jag kom till skott).
    Som svar på din fråga kan jag berätta att en silk twill scarf från Hermès kostar 3200 kronor.

    Trevlig helg! Kram Katarina

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är väldigt snyggt med scarfs, men är hopplös på att hitta nya sätt att knyta dem snyggt. Har du några tips? Jag ser på bilden att det ska finnas kort med knyttips? Var får man tag på dem i så fall?

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Är en kvinna som är väldigt intresserad av kläder, styling och hur man helt enkelt får personer att se hur man verkligen kan framhäva sig själv på ett positivt sätt genom att hitta rätt klädsel!
    Min fråga till dig är om du har tips på någon bra stylist utbildning?

    SvaraRadera
  5. Googla wendys lookbook och 25 ways to tie a scarf

    SvaraRadera